Wednesday, May 2, 2007

Hari ni result keluar...


Kisah nenek dan dua orang cucu rentung dalam kebakaran begitu menyentuh hati saya.. betapa kasih sayang mereka utuh walau berdepan dengan kesulitan tika itu, walhal budak-budak tu cuma berusia 6 dan 4 tahun. Mohd Zaidi dan Mohd Zulhisyam, mereka tidak mahu meninggalkan neneknya di situ sedangkan abang dan kakaknya telah berusaha untuk mengheret mereka keluar.

Seketika kemudian, mayat nenek mereka (Fatimah) yang lumpuh sebelah badan akibat angin ahmar dijumpai dalam keadaan rentung dan berpelukan bersama cucunya...

Sejenak membaca kisah mereka, hati saya sayu seketika… mereka yang ‘setahun jagung’ tu pun tahu dan faham erti kasih dan sayang… “Ops, dah pukul berapa ni?” tersentak seketika dan saya terus menyarungkan jubah…serta menyiapkan anak… sebelum terlambat… kekawan pun dah menunggu saya di tempat pendaftaran.. (nak tahu result saya la tuh…). Hari ini result semester lepas keluar… pagi-pagi lagi sahabat dan sahabiah telah pun berada di tapak pendaftaran untuk mendaftar semester baru serta mendapatkan result… hmm… :-)

No comments: